Hoe om te weet of jy weergebore is

Born again

Sarie oefen hard om te fluit. Al haar maatjies kan fluit, maar sy kan nie.  Sy weet as sy dit nie regkry nie, gaan haar maats môre by skool vir haar lag.  Retha dring deur na die finaal van die Master Chef kompetisie.  Sy kan alles behalwe ‘vanilla mousse’ maak.  As die beoordeelaars dít vra is sy in die moeilikheid.

 

Om te weet of jy weergebore is, is nie dieselfde as om te sorg dat jy kan fluit of ‘vanilla mousse’ maak nie. As jy dít nie kan doen nie, is die gevolge klein:  jou vriende lag vir jou of jy kom tweede.  As jy nie weergebore is nie, is die gevolge ewig, en kry jy nie ‘n tweede kans nie.  Daarom moet jy doodseker maak jy is weergebore.  In 1 Johannes 2:28-3:10 gee God ‘n toets waaraan jy jouself kan meet.

 

Jy lewe in die lig van Jesus se tweede koms (2:28-3:3)

George leef in die 1700’s en is die slaaf van ‘n ryk Britse heer. Op ‘n dag vaar sy meester Amerika toe, en vra hy dat George die fort moet hou totdat hy terugkeer.  George moet sorg dat die perde kos kry en die skape voor sononder terug is in die kraal.  Hy moet toesien dat die visse in die fontein elke week kos kry.  Elke Maandag moet hy vir sy medeslawe die week se werk uitdeel.  In die nag moet hy sorg dat die olie lampe in die huis aangesteek is.  As handelaars op die plaas aankom, moet hy met hulle onderhandel en briewe onderteken.  Vir dinees wat in die heer se huis gehou word, moet hy gaste nooi en reëlings tref.  George weet dat sy meester enige dag by die plaas kan opdaag.  Daarom doen hy goeie werk en sorg hy dat alles in orde is.

 

So moet ons uitsig na Jesus se tweede koms ons nóú help om reg te lewe. Ons moet soos Marié wees wat in Oktober trou.  Sy kan haarself al in haar trourok voor die kansel sien staan.  In haar verbeelding is sy slank met mooi hare en ‘n mooi trourok.  Hierdie vooruitsig dryf haar om in die hede gewig te verloor, te oefen, en reg te eet.  Net so moet die vooruitsig na dit wat jy by die tweede koms sál wees, jou reeds in die hede dryf om so te wíl wees.

 

As iemand nie in Jesus bly nie en agter die vals leraars aanloop (2:18-19), sal hy skaam wees as Jesus weer kom (2:28). God sal hom as ‘n vals gelowige uitwys.  Ware gelowiges is dié wat regverdig lewe soos Jesus (2:29).  Die ware gelowige is weergebore en kan met vrymoedigheid uitsien dat Jesus weer kom (2:28-29).

 

Hoe groot is God se liefde nie, dat Hy sy vyande as sy eie kinders aanneem (3:1, Johannes 1:12, Galasiërs 4:4-7, Romeine 8:15-16, Efesiërs 1:5). Dis nie net ‘n titel nie.  Dis nie dat jy net soos sy kind is nie.  Jy is dit regtig en is ‘n erfgenaam van God se Koninkryk met al sy rykdom en skatte.  Die vals leraars (die gnostici) het dit nie erken nie, maar het gesê dat húlle die ware gelowiges is (3:1).  Vals gelowiges erken ons nie, en het geen belang in die kerk nie (3:1).  Die wêreld maak asof Christene van ‘n ander planeet af kom (1 Petrus 2:11).  Hulle verstaan nie as jy nie saam met hulle wil sondig nie (1 Petrus 4:4).  Johannes sê hulle ken óns nie, omdat hul nie vir Jesus ken nie (3:1).

 

Jesus is God se Geliefde (Matteus 17:5, Efesiërs 1:6) en in Hom is ons ook geliefdes van God (3:2). In Hom is ons reeds kinders van God (3:2).  Ons is egter nog nie volmaak nie.  Maar ons sal wees as Jesus kom en ons Hom in heerlikheid sien (3:2, 2 Tessalonisense 1:10, Johannes 17:24, Openbaring 22:4, Romeine 8:29).  Ons sal ‘n nuwe liggaam soos syne kry en volmaak heilig wees soos Hy (3:2, Filippense 3:20-21, 1 Korintiërs 15:51-52).  By sy eerste koms het Hy die papiere vir ons aanneming voltooi.  By sy tweede koms sal Hy ons vir ewig in sy huis inneem (Romeine 8:23).

 

Iemand wat hierdie vooruitsig het en aanhou hoop, sal aanhou om homself te reinig soos wat Hy rein is (3:3, Gk., 2 Petrus 3:14, Kolossense 3:4-5). Hy sit nie passief en wag om rein te wees (3:2), maar streef daarna (3:3, Filippense 3:14).

 

Iemand wat nie die erns van Jesus se tweede koms verstaan nie, sal nie ernstig wees om in die hede heilig te lewe nie. Hy sal homself nie daarvoor voorberei nie.  So iemand sal wees soos ‘n persoon wat met denims by ‘n formele dinee opdaag en uit voel.  As hy vooraf geweet het dit is so ‘n groot geleentheid, sou hy sy planne beter gemaak het.

 

Kry daarom ‘n Bybelse verstaan van hoe groot Jesus se tweede koms is, en wat daar gaan gebeur:

 

  • Jesus gaan onverwags kom soos ‘n dief wat in die donker nag in jou huis inbreek (2 Petrus 3:10).
  • Die Aartsengel gaan ‘n trompet so hard blaas dat jou oordromme wil bars (1 Tessalonisense 4:16, vgl. Eksodus 19:16, 20:18).
  • Jesus gaan op donker stormwolke kom soos ‘n ridder op sy oorlogperd (Openbaring 1:7, vgl. Psalm 18:8-16).
  • Hy sal in vuur en vlam verskyn met sy Vader se heerlikheid en biljoene engele (2 Tessalonisense 1:7-8, Matteus 25:31).
  • Die son, maan, sterre en planete sal smelt en ontplof (2 Petrus 3:10, 12).
  • Elke man, vrou, seun, en dogter sal voor sy troon staan. Hy sal elkeen se lewensboek uithaal en hulle oordeel volgens wat daarin geskryf staan (Openbaring 20:12-13).
  • Dié wat in sonde geleef het, sal Hy vir ewig in die hel gooi. Christene se heilige lewens sal bewys dat hulle die ware Jakob is. Hulle sal vir ewig saam met Hom op die nuwe aarde wees (Matteus 25:46).

 

Laat hierdie en ander waarhede oor die wederkoms jou dryf om jouself te reinig soos wat Hy rein is (3:3). Hoe doen ‘n mens dit?

 

[1] Bely jou sonde en bekeer jou (1:9, 2 Timoteus 2:21-22, Jakobus 4:8, Matteus 23:25-26, Psalm 51:9, 12).

 

[2] Verstaan en gehoorsaam die Bybel (Psalm 119:9, Johannes 15:3, Efesiërs 5:26, 1 Petrus 1:22, 2 Korintiërs 7:1).

 

[3] Moenie met die wêreld meng nie (Jesaja 52:11).

 

[4] Aanvaar God se tugtiging (Daniël 11:35, Hebreërs 12:10).

 

[5] Glo in Jesus en sy evangelie (Handelinge 15:9).

 

Jy móét jouself so reinig en in die lig van sy tweede koms leef, want sonder ‘n heilige lewe sal niemand God sien nie (Hebreërs 12:14).

 

Jy lewe in die lig van Jesus se eerste koms (3:4-10)

Shaun het ‘n moord gepleeg en sit al vir 15 jaar in die tronk. Die mense wat hom besoek, die tronkwagte, en die ander gevangenes dink hy is mal.  Hy sê vir almal die regter het hom onskuldig bevind en hy is vry.  Sy lewe agter tralies wys duidelik dat die regter hom skuldig bevind het, en tot ‘n lewenslange tronkstraf gevonnis het.  Iemand wat sê hy is gered maar in sonde leef, is soos Shaun.  Dit is onmoontlik dat iemand wat in die boeie van sonde is terselfdertyd vry kan wees.  Of is Jesus ‘n Redder wat nie red nie?

 

As jy aanhou sondig (Gk.) is jy wetteloos (3:4). Die wêreld is so:  hulle lewe asof daar geen wet is nie.  Die ware gelowige is lief vir God se wet (Romeine 7:22) en is nie wetteloos nie.  As Jesus gekom het om ons sonde weg te neem (3:5, Johannes 1:29), kan geen ware gelowige daarin lewe nie.  Jesus het nie gekom om die asblik van sonde leeg te maak, sodat ons dit net weer kan vol maak nie.

 

Jesus het geen sonde in Homself nie (3:5, 1 Petrus 2:22, Hebreërs 4:15, Johannes 8:46, 2 Korintiërs 5:21). Dus is Hy die perfekte Lam wat ons sondes wegneem.  As jy in die sondelose Jesus bly, kan jy nie met jou sonde aanhou nie (3:6, Gk.).  Wie in sy sonde aanhou het Hom nie met die oë van geloof gesien nie, en ken Hom nie (3:6).  ‘n Christen en ‘n goddelose persoon se lewens lyk nie min of meer dieselfde nie, maar verskil soos wat lig van donker verskil (3:6).

 

Ware Christene kan egter mislei word en moet oppas (3:7). Die vals leraars het gesê jy kan regverdig wees, al leef jy nie so nie.  Dit is onwaar (3:7, 2:6).  Iemand wat in sonde aanhou is die duiwel se kind (Johannes 8:44).  Die duiwel sondig al van die begin af en is pure sonde (3:8).  Hy het gesondig voordat hy uit die hemel uitgeskop is (Jesaja 14:13-14, 1 Timoteus 3:6).  Hy het in die begin vir Adam en Eva versoek om teen God te sondig (Johannes 8:44, Genesis 3).  In sy lewe het Jesus die duiwel se werke verbreek (3:8, Matteus 4:1-11).  In sy kruisdood het Jesus hom oorwin en sy kop vermorsel (Kolossense 2:14-15, Genesis 3:15, Johannes 12:31, Hebreërs 2:14-15).  Eendag sal Hy die duiwel in die hel gooi, sodat daar geen meer sonde, dood, rebellie, wêreldsgesindheid, vals lering, versoeking, en vervolging is nie (Openbaring 20:10).

 

Jesus help nou al dat sonde nie ons baas is nie (Romeine 6:14), en ons reg kan lewe. Geregtigheid en nie sonde nie, kenmerk die ware gelowige se lewe (3:7-9).  Jy is uit God gebore.  Die saad van God en sy Woord is in jou soos wat ‘n pa se DNA in sy kind is (3:9, 2 Petrus 1:4, 1 Petrus 1:23).  Die kind lyk soos sy ouer, en so lyk die gelowige se regverdige karakter soos God s’n (3:9).  God se saad bly in jou (3:9):  jy kan nie jou redding verloor en die duiwel se kind word nie.  Volgens Johannes is dit duidelik wie God se kinders is, en wie die duiwel se kinders is.  God se kinders leef regverdig en is lief vir die broers (3:10, 4-9, 11-24).  Vir Johannes is dit swart of wit.  Johannes glo nie in yin yang nie.  Jy is God se kind of die duiwel s’n.  Jy kan nie ‘n bietjie van beide wees nie (3:10).

 

Moenie die sonde liefhê waarvoor Jesus gesterf het nie. Moenie ‘n slaaf wees van die bose werke wat Jesus verbreek het nie (3:8).  As wetteloosheid jou lewe opsom is jy ongered (3:4).

 

Beswaar #1: ‘Ek ken ongelowiges wat nie goddeloos en wetteloos leef nie, maar opreg is.  Die ongelowiges wat ek ken leef beter as party Christene.’  Wie is die Christene wat jy ken, en is hulle regtig Christene?  Verder moet jy onthou dat jy nie die ‘opregte’ ongelowige se hart, gedagtes, motiewe, en geheime lewe ken nie.  Wat vir jou soos ‘n egte diamant lyk is dalk nagemaak.

 

Beswaar #2: ‘Ek sukkel met ‘n gewoonte-sonde.  Beteken dit ek is ongered?’  Nie noodwendig nie.  Natuurlik moet jy jouself ondersoek (2 Korintiërs 13:5).  Haat jy die sonde waarteen jy stry, en is jy hartseer omdat dit die Heilige Gees bedroef?  Wat weeg by jou die swaarste as jy sonde en gehoorsaamheid in die weegskaal sit?  Hoe lyk jou lewe in die geheel:  is dit sonde of gehoorsaamheid wat soos ‘n seer duim uitstaan?

 

As jy gered is en met ‘n gewoonte-sonde sukkel, sê jy dalk jy kán dit nie wen nie. Dit is ‘n leuen.  Deur Jesus se kruisdood en die Heilige Gees se krag, kán jy hierdie sonde doodmaak (3:8, Romeine 8:13, 6:14).  Dit is verkeerd om te sê:  ‘Ek is maar net ‘n mens… Niemand is perfek nie… Dit is normaal om te sondig.’  Vir ‘n Christen is dit abnormaal en teen sy karakter om te sondig (3:9).  As sonde normaal is en jy dit nie probeer uitroei soos wat die VSA se weermag met terroriste doen nie, is jy ongered.  Pasop tog dat jy nie dink haat vir sonde en ‘n regverdige lewe red jou nie.  Hierdie dinge is net die bewys van jou redding, nie die oorsaak daarvan nie.

 

Wys Johannes se toets dat jy ongered is? Hoe kan jy gered word?  Bring jou sonde na God toe en sê jy soek dit nie meer nie.  Bring ook jou eie pogings om gered te word, en erken dat dit jou nie kan red nie.  Glo dat Jesus die straf vir sondaars op Homself geneem het aan die kruis.  Erken dat Hy jou enigste hoop is.  Vra dat God jou sal red en jou sondes sal vergewe.  Jou veranderde lewe sal baie gou wys dat jy weergebore is.

 

Gestel die Amerikaanse regering sê dat alle landsburgers moet seker maak hulle papiere en ID kaarte is reg. Immigrasie werkers gaan by elke huis aanklop om te kyk dat dit reg is.  As jy onwettig in die land is, sal daar gevolge van deportasie, boetes, en tronkstraf wees.

 

Vyftien jarige Mary is ‘n landsburger, maar twyfel of sy die regte papiere het en of sy regtig ‘n Amerikaanse burger is. James is onwettig in die land, maar oortuig homself dat hy die regte papiere het en nie die wet oortree nie.  Peter is min gepla:  hy weet hy is onwettig in die land, maar sê hy sal die regering aanvat en wen.

 

So is mense as dit by weergeboorte kom. Party is weergebore, maar twyfel.  God wil hulle troos.  Party is oortuig hulle is weergebore, maar is nie.  Vir hulle wil God wakker skud en sê:  ‘Die skip sink – jy moet weergebore word!’  Party hoor van weergeboorte, maar gee nie om nie.  Vir húlle sê God:  ‘as iemand nie weer gebore word nie, kan hy die koninkryk van God nie sien nie.’ (Johannes 3:3).